24 Ekim 2011 Pazartesi

Fırında Turşu Yapmaya Ne Dersiniz

Yeni bir turşu öğrendim mis missss... Yapmakta biraz geç kaldım ama ucundan köşesinden yakaladım biberleri... Valla yeni haberdar oldum böyle bir turşudan bilsem yapmaz mıydım, burada sizlerle paylaş mazmıydım :) Sağolsun annem yeni öğrenmiş yapıp getirdi bir kavanoz, bayıldıkkkkk... Onun getirdiği bu biberlerin tamamen kırmızı olanlarındandı. Ben ancak pazarda bunları bulabildim. Şimdi tarife geçelim.


Biberleri temizleyip, aynen göründüğü gibi


tepsiye diziyoruz.


Herbirinin içerisine


1 yemek kaşığı sıvı yağ


1 yemek kaşığı sirke


yarım çay kaşığı tuz


1 çay kaşığı toz şeker


ve 1 diş sarımsak koyarak


fırında yumuşayana kadar pişiriyoruz.



Sıcak sıcak kavanozlara doldurup
kavanozun ağzını sıkıca kapatıyoruz.

Not: 1 kg biberden sol baştaki gibi

iki kavanoz çıkıyor.

Ortadaki daha önce sarı top biberlerden

yaptığım turşum, sağdaki de evde kalan

kırmızı yağ biberi ve domatesleri

rondoda çekip, tuz ilave ederek

kaynatıp hazırladığım sosum

10 yorum:

  1. İlk defa duydum neslicim,harika denemek lazım,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Tülincim. Bende duyduğumda fırında turşu mu ??? nasıl yani dedim ama çok güzel oluyor dene canım.

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor.Ellerine sağlık arkadaşım.Cumartesi gün hep beraber olmayı planlıyoruz.Senide aramızda görmekten çok mutlu oluruz.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık arkadaşım.keşke daha önce görseydim. bugün bizim buranın pazarı vardı. ama haftasonu biber bulabilirsem kesin deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. Davetinize çok memnun oldum sizlerle olmayı çok isterim

    YanıtlaSil
  6. mutlaka dene canım, gerçi biber zamanında çok daha lezzetli olacağına eminim

    YanıtlaSil
  7. Cok ilginc !! ama eminim ki tadi superdir. Burada kirmizi olanini bulmam biraz zor gibi yesili ile de yapilar mi?
    Ne kadar sure sonra yenmeye hazir bu tatli tursucuk?
    Ellerinize saglik afiyetle iyiniz.

    Darisi bize :)

    YanıtlaSil
  8. Ben tadına bayıldım canım, annemin yapıp getirdiği kırmızı biberlerdendi. Ama ben malum mevsim geçiyor tamamen kırmızısını bulamadım önemli olan etli biber olması sanırım :) içindeki karışımla fırınlandığı için çok kısa sürede sofrada yerini alıyor

    YanıtlaSil
  9. Bursalı bloggerlerın birbirini desteklemeleri gerektiğini düşünüyorum. sizi izlemeye aldım.
    Başarılarınızın devamını dilerim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. aynı fikirdeyim çok teşekkürler, bende takipteyim ;)

    YanıtlaSil

Değer verip yorum yaptığınız için çok teşekkürler

Yorum yapabilmek için;
Yorumunuzu yazdıktan sonra ADI/URL yazan yere tıklayıp sadece adı yazan yere isminizi yazmanız yeterli.