23 Aralık 2012 Pazar

Haftasonu Daveti

Kayınvalidem çok güzel Dağıstan Pilavı yapar
Genelde iftar sofralarını süsleyen bu pilav
son yıllarda Ramazan ayı çok sıcaklara
denk geldiği için yapılmıyor.
Haftasonu bu pilavı yapacağını söyledi
görümcemlerle bizi davet etti.

Dağıstan Pilavının yanısıra
Düğün Çorbası
Zeytinyağlı Şeker Fasulyesi
Zeytinyağlı Enginar
ve Tavuk Sote vardı
 :( onun fotoğrafını çekmeyi unutmuşum


Pilavın içinde dana eti, kestane ve kuru üzüm var


Düşününce et, kestane ve üzümü bağdaştıramayanlar olabilir
ama evlendikten sonra tanıştığım bu lezzeti ben çok sevdim
denemenizi tavsiye ederim.


Dolaptan Enginar ve Şeker Fasulyesi




Salata ve turşu eşliğinde çok lezzetli bir sofraydı


Bu güzel akşam için teşekkür ediyor ve ellerine sağlık diyorum


15 yorum:

  1. Maşallah, Allah muhabbetinizi artırsın..menü de harikaymış hani..Dağıstan pilavının tarifini ne zaman yazcan ? :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim canım tarifi burada http://nes-kayfee.blogspot.com/2011/04/dagstan-pilav.html

    YanıtlaSil
  3. Kaynvalideniz ve sizin ellerinize sağlık harika görünüyorlar.Biz 16 yıldır Azerbaycan'da yaşıyoruz.Kayın valideniz nereli tam olarak bilmem ama resimdeki pilav Azeri pilavı ama biraz Türçeleşmiş gibi...Yapım aşamaları çok farklı ve oylayıcı bir pilavdır.İnşaalah bir gün onu da paylaşırım...Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim. Kayınvalidem Dağıstan kökenli canım. Onlarda Bursa'dalar. O yöreye ait çok pilav varmış annem yapardı diye anlatıyor. Ama o yalnızca bunu biliyor. Merak ettim paylaşırsanız bizde sizin pilavı öğrenmiş oluruz. Sevgiler

      Sil
    2. Evet mutlaka yapıyorlardır. Yılın her gününe yetecek çeşitte pilav olduğunu derler burada...Ama hani ortak bir yapım şekli oluyor.Üst harçları değişerek çeşitleri değişiyor...Nasip bir gün yapma fırsatı bulursam tanıtmak isterim...Sevgiler canım...

      Sil
    3. Merakla bekliyorum. Severim değişik lezzetleri :)

      Sil
  4. Dagistanì bilirim ama pilavini gercekten hic duymamistim,kestaneyi üzümü seviyorum,ama eminim dana etiylede gercekten benim icin nefis olur,ama esim degisik lezzetlere kapalidir maalesef,ama denicem,kayinvalidenin ellerine saglik canim,afiyetler olsun size...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben severek yiyorum sanırım sizde beğenirsiniz.

      Sil
  5. Dağıstan pilavı güzel görünüyor,kayınvalidenin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ay ne diyeyim hepsi birbirinden güzel bir sürü yemek.Dağıstan pilavının tadını çok merak ettim..
    Kayınvalidenin ellerine sağlık...Sizlerede afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. oooo sofra tam tekmil kurulu afiyet olsun eline sağlık

    YanıtlaSil

Değer verip yorum yaptığınız için çok teşekkürler

Yorum yapabilmek için;
Yorumunuzu yazdıktan sonra ADI/URL yazan yere tıklayıp sadece adı yazan yere isminizi yazmanız yeterli.