18 Aralık 2010 Cumartesi

Sıcacık Poğaçalar

Yine bir haftasonu ve yeni bir poğaça tarifi
biz bu tarifi çok seviyoruz
ister boş yapıp arasını keserek peynir ve maydanozla süsleyin
ister dilediğiniz iç malzemeyle pişirin
yumuşacık çok seveceksiniz




Malzemeler
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket toz maya
1 yumurta (sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 kahve fincanı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Yapılışı: Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir.
Hamur 15 dakika dinlendirilir. Sonra şekil verilir ben yarısını patatesli, yarısını peynirli yaptım o yüzden bazıları yuvarlak :)
Fırın tepsisinde yarım saat kadar daha bekletilir ve yumurta sarısı sürülüp susam serpilerek fırına verilir. AFİYET OLSUNNN.....

11 yorum:

  1. canım harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba poçalar harika görünüyor ellerinize sağlık. Ben de aranıza yeni katılanlardanım 2-3 aylık bir sitem var. Bende beklerim inş. Hoşçakalın..

    YanıtlaSil
  3. Adsız18.12.10

    elinize sağlık çok güzel görünüyorlar
    ben çok severim poğaça ama ev yapımı yiyemiyorum ne zamandır. artık kendim yapmaya çalışacağım. teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. nefıs gorunuyor elınıze saglık

    YanıtlaSil
  5. haha haa haha yorum kısmını açtım, şöyle yazıcaklrımı kafamda topladım, tam parmaklarımı uzatım, erna bir baktım ''Hadi çabuk yaz çok merak ediyorum yorumunu ;)'' çok güldüm :) neysee,,, poçalar çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. kuru mayayı su ile hiç kabartmadınız mı? mayada dahil olmak üzere hepsini bir seferde mi karıştırdınız?pazartesi günü denicem bu tarifi ve sonucu mutlaka bildiricem :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. tabak harika görünüyor, çok basit bir tarif, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, ne güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım. Poğaça yapmayada yemeyede bayılıyorum. Benimde şu anda poğaçalarım mayalanıyor kabında:)

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşlar öncelikle hepinize tek tek teşekkür ederim.

    Öznur hayırlı olsun mutlaka gelicem ziyarete canım..

    Beyzanın annesi evet hepsini karıştırıp en son unu ilave edip hamuru yoğurdum canım, önceden kabartma falan yok..

    YanıtlaSil
  10. poğaçalar ye beni ye beni diye nida ediyor adeta ,elinize sağlık
    hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
  11. Hoşbulduk, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Değer verip yorum yaptığınız için çok teşekkürler

Yorum yapabilmek için;
Yorumunuzu yazdıktan sonra ADI/URL yazan yere tıklayıp sadece adı yazan yere isminizi yazmanız yeterli.