23 Şubat 2013 Cumartesi

Zebra Kek

 Uzun süredir Zebra Kek yapmamıştım
Melis isteyince kıramadım beraber yaptık
fırına atmadan önce şekil vermek çok zevkli


fırından çıkınca rengi değişiyor tabi


Daha soğumadan kapış kapış gitti


tabağını kapan geldi :)))))


Gelelim tarife
2 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı un
2 yk kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapılışı: Kakao hariç tüm malzemeler sırasıyla çırpılır. Karışım iki kaseye bölünür. Kasenin birine 2 yk kakao ve 1 yk su ilave edilerek çırpılır. Yuvarlak borcam sıvı yağ ile yağlanır. Tepsinin ortasına 1 kepçe kakaolu karışım, bir kepçe sade karışım dökülür. (Hep ortaya diğerinin üzerine dökülecek) Karışımlar bitene kadar işlem tekrarlanır. Sonra bir çay kaşığının tersiyle ortadan kenarlara doğru çizgiler oluşturulur. Daireler yapılır. Size kalmış en keyifli yeri burası :)))))) 

13 yorum:

  1. Geçen sene mayıs ayında gitmiştim bursaya ama nasıl bir yağmurdu mahvolmuştuk :) güzel bir yerdi ama. Kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Ben bir türlü böyle şekil veremiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, yağmur yağması kötü olmuş canım

      Sil
  2. ne guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  3. ben de şeklini vermeyi çok seviyorum, çok güzel olmuş, ebru gibi :)
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ELİNE SAĞLIK NEFİS OLMUŞ :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik

    cok güzel olmus canim

    :-)))

    YanıtlaSil
  6. nes Bursa turunuz gerçekten cok dolu dolu gecmiş Bursa'lı olmaktan gurur duydum bir kez daha resimlere bakmak bile huzur verdi bana o yerlere gittiğimde ise içimdeki keyfi tahmin edersin bir Bursa'lı olarak ;)

    zebra keke gelince harika olmuş nasıl güzel bir şekil almış öyle bu arada Melis neden böyle şeyleri haftasonunda istiyor ki senin canın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim içinde gerçekten çok güzel oldu uzun süredir bende böyle gezmemiştim Bursa'yı.
      Keke gelince en yakın zamanda yapıp getiricem merak etme..

      Sil
  7. muhteşem bir görüntü tadıda enfestir. Ellerinize sağlık.
    bir dilim aldım müsaden ile..:)
    derin muhabbetlerimi bıraktım yerine,en içteninden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, bir tabakta Kağanikoma alsaydın :)))))))))

      Sil

Değer verip yorum yaptığınız için çok teşekkürler

Yorum yapabilmek için;
Yorumunuzu yazdıktan sonra ADI/URL yazan yere tıklayıp sadece adı yazan yere isminizi yazmanız yeterli.