10 Aralık 2011 Cumartesi

Aşuremi Yaptım

Bu sabah aşuremi yaptım, komşularıma dağıttım

Nedense benim çocuklar aşureyi sevmiyor

ama eşim ve ben severek yiyoruz.





Yapılışı :

Yarım kg buğday

1 su bardağı kuru fasulye

1 su bardağı nohut

1 su bardağı pirinç

Arzuya göre toz şeker

Kuru kayısı, Kuru incir, Kuru üzüm, Kuş üzümü, Fındık, Badem, Ceviz içi, Portakal kabuğu

1 tatlı kaşığı Gül suyu

Akşamdan buğdayı bir taşım kaynatıp suyunu süzdüm. Tekrar su koyup kaynattım, üzerine 1 bardak pirinç ilave edip ocağı kapattım. Yine 1 bardak nohut ve 1 bardak fasulyeyi akşamdan ıslattım. Sabah buğday iyice kabarmıştı. Suyunu süzdüm, buğdayları geçecek kadar sıcak su koydum. Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı haşlayarak ilave ettim. Şekerini koydum. Sıcak su ile ıslattığım kayısı ve kuru üzümü ilave ettim. Kaynamaya başlayınca iyice yıkadığım kuş üzümünü ekledim. Son olarakta kapatacağıma yakın 1 tatlı kaşığı gül suyu ilave ettim. Afiyet Olsun...

8 yorum:

  1. Bir ben mi yapmadım yaaa off, sıra bana geldi galiba :) Allah kabul etsin.ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım allah kabul etsin ..bizdede durum aynı eşim ve ben bayılırız ama oğluş ağzını bile sürmez ...

    YanıtlaSil
  3. Allah kabul etsin afiyetle bereketle

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler arkadaşlar

    YanıtlaSil
  5. Tek kelimeyle nefis bir görüntü.
    Ah simdi önümde olsaaaa,canim ellerine emegine saglik ,allah kabul etsin,evine bereket getirsin..

    YanıtlaSil
  6. amin canım çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Cok güzel olmus Neslim asuren, mmm ellerine saglik...Ben bayiliyorum asureye....

    YanıtlaSil
  8. Bende bayılıyorum canım çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Değer verip yorum yaptığınız için çok teşekkürler

Yorum yapabilmek için;
Yorumunuzu yazdıktan sonra ADI/URL yazan yere tıklayıp sadece adı yazan yere isminizi yazmanız yeterli.